Určitě už jste i vy někdy o internetovém marketingu slyšeli. Pokud byste chtěli slyšet jeho definici, pak můžeme říct, že jich existují stovky. Dokonce i v odborných knihách je definován mnohými způsoby. Někdy je dokonce i za internetový marketing označován marketing elektronický. Není to ale označení správné, protože se do něj zahrnuje veškerý elektronický marketing, který nevyjímá ani marketing mobilní nebo online televize. Nebuďte tedy překvapeni tím, když se do budoucna do elektronického marketingu přidá i komunikace domácí ledničky s online obchodem.
Když se vrátíme zpět k internetovému marketingu, můžeme říci, že v dnešní době rozhodně zaujímá největší podíl.
S internetovým marketingem se hodně spojuje také e-business. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, pak určitě nezoufejte, protože se jedná pouze jednu z obchodních aktivit, které probíhají pomocí informačních technologií a zahrnují nejen online komunikaci, ale i online výzkum.
Pokud provozujete internetový marketing, je potřeba znát možnosti, které internet dokáže nabídnout. Pro každý druh podnikání se totiž tak úplně nehodí všechny druhy propagačních kanálů. V dnešní době se internetový marketing zaměřuje hlavně na Google vyhledávač nebo webové stránky, jako je YouTube nebo Facebook. Souvisí s tím také Instagram nebo emaily. Reklamy jsou záměrně umisťovány tam, kde lidé tráví nejvíce svého času.
Pokud se rozhodnete vytvořit reklamu, je důležité se řídit známými marketingovými modely, mezi které bychom mohli zařadit i model See Think Do Care, který umí rozdělit cílové skupiny do čtyř fází. Každý inzerent by měl na každou cílovou skupinu používat jinou metodu reklam.
Existuje ale i strategie, která je určena na skupinu lidí, kteří sice zboží do košíku vložili, ale samotný nákup ještě nedokončili.
Těch definic, jak marketing charakterizovat existují opravdu mraky. Mezi tu nejlogičtější definici bychom mohli zařadit asi tu, že se jedná o formu marketingu, která slouží k uspokojování našich potřeb a to ať už informacemi, službami nebo zbožím.