Pokud má některá z firem větší počet vozidel nebo třeba i stavebních strojů, které potřebuje ke svému fungování, má často zaděláno na problémy. Dokud taková technika stojí někde v garážích nebo na dvoře firmy za zdí či plotem, ještě to není tak zlé. Jenže jakmile se všechna ta auta rozjedou za prací všemi možnými směry a jakmile je stavební technika rozvezena na staveniště rozesetá třeba i po celé naší republice, je to tady. Rázem se počíná dít i to, co by se dít nemělo.
Ano, mám na mysli používání těchto vozidle a strojů k jiným účelům, než jaké si žádají zájmy firmy, jíž patří. Jakmile jsou totiž taková služební auta z dohledu, může se stát cokoliv.

Mohou se dejme tomu někde zastavit a řidič si může jít zařizovat vlastní věci nebo jen tak lenošit. Nikdo ho nevidí, nikdo ho tam daleko od zaměstnavatele nepřekvapí. A kdyby se snad někdo pídil, jak došlo ke zpoždění, vždycky se dá vymluvit třeba na dopravní zácpu nebo poruchu.
Řidič přičinlivější pak může naopak místo lenošení využít absenci dohledu k černé jízdě.
A o tom, co všechno lze z takového vozu ukrást, už ani nemluvě. Může jít o náklad, o součástky, o pohonné hmoty, ba klidně i o celý vůz.
„Však ona to firma nějak zaplatí,“ řekne si leckdo z takových řidičů. A firmě také nezbývá nic jiného než z něčeho takové ztráty uhradit. Ale tím se může hravě dostat do nesnází, ba i zbankrotovat by mohla.

A proto je lepší, pokud si majitel takového podniku sežene satelitní sledování. Zde totiž stačí jenom zvolit vozidla, na nichž tento systém bude využíván, stačí si zvolit parametry, které mají být sledovány, a pak už se stačí jenom někde posadit k počítači připojenému na internet, zadat přihlašovací údaje a sledovat i na hodně velkou dálku online, co se s vozidly a stroji této firmy kde děje.
Díky tomu se majitel kdykoliv dozví to, co chce vědět, nikdo před ním nic neutají. A v takové situaci je prakticky nemožné firmu nějak ošidit. I když se nikdo bezprostředně nedívá.